P. D. Ouspensky: Az ember lehetséges fejlődésének pszichológiája | könyv

1850 Ft

Ha az ember felismeri, hogy mily kevéssé képes irányítani külső körülményekre és belső ingerekre adott reakcióit, akkor előbb-utóbb kivezető utat kezd keresni ebből a gépies életmódból.

A könyv körüljárja a tudást és a létezést, mint ez ember két oldalát, melyeknek egymással párhuzamosan kell fejlődnie. Valamint elemzi a megértés fogalmát, aminek kapcsán hangsúlyozza, hogy csak annyira vagyunk képesek megérteni másokat, amennyire önmagunkat értjük a saját létezésünk szintjén.

Törlés
Cikkszám: N/A Kategóriák: , Címkék: , , ,

Leírás

A belső egység megtalálását célzó pszichológia és önismeret

Az ember, ahogyan ismerjük, nem befejezett lény. A természet csak egy bizonyos pontig fejleszti, azután hagyja, hogy saját erőfeszítései és eszközei révén fejlődjön, vagy éljen és meghaljon úgy, ahogy született, vagy elfajuljon és elveszítse a fejlődés képességét.

Ebben a felfogásban az ember fejlődése bizonyos belső minőségek és tulajdonságok fejlesztését fogja jelenteni, amelyek maguktól nem képesek fejlődni. A tapasztalat azt mutatja, hogy ez a fejlődés csak bizonyos feltételekkel lehetséges. Feltételezi magának az embernek bizonyos erőfeszítéseit és megfelelő segítséget azok részéről, akik már elértek a fejlődés bizonyos fokára, vagy legalábbis van valamennyi ismeretük a módszerekről.

A fejlődés lehetetlen erőfeszítés és segítség nélkül. Az embernek a fejlődés során más lénnyé kell válnia, és meg kell tanulnunk és értenünk, hogy milyen értelemben és irányban kell mássá válnia. A fejlődés és az önismeret személyes erőfeszítés kérdése, és az emberiség tömegeire vonatkoztatva ritka kivétel. Fontos, hogy a más lénnyé válást az embernek nagyon kell akarnia, nagyon hosszú időn át. Egy múló vagy határozatlan óhaj, amely a külső körülményekkel való elégedetlenségen alapul, nem hoz létre elegendő ösztönzést.


Mitől függ az ember fejlődése?

Fel kell tenni a kérdést, hogy mit jelent a más lény? A más lénnyé válás során az ember új minőségeket és képességeket szerez, amelyeket most nem birtokol? Ez elterjedt feltételezés, megtaláljuk minden olyan rendszerben, amely elfogadja az ember pszichológiai vagy belső fejlődésének eszméjét. Ám ez nem elég. Az új képességek legrészletesebb leírásai sem segítenek megérteni, hogy miként keletkeznek és honnan erednek.


A hiányzó láncszem

Egy láncszem hiányzik az általában ismert elméletekből. Az az igazság, hogy mielőtt az ember megszerezne bármilyen új képességet vagy erőt, amelyet még nem ismer és birtokol, előbb azokat a képességeket és erőket kell megszereznie, amelyeket ugyan nem birtokol még, ám sajátjának tekint, vagyis azt hiszi, hogy ismeri, tudja használni és uralni azokat. Ez a hiányzó láncszem. A fejlődés útján az embernek meg kell szereznie azokat a minőségeket, amelyekről azt hiszi, hogy már a birtokában vannak, holott csak ámítja magát.

Azért, hogy megtudjuk, hogy az ember milyen képességeket és erőket szerezhet meg, abból kell kiindulnunk, amit általában tud önmagáról. És itt egy igen fontos kérdéshez érkezünk.


Ismerheti-e az ember önmagát?

Nem ismeri korlátait és lehetőségeit. Még azt sem tudja, hogy mennyire nem ismeri önmagát. Az ember sokféle gépet talált fel és tudja, mielőtt használni vagy irányítani kezdene egy bonyolult gépet, néha évekig tartó figyelmes tanulmányozásra van szükség. De ezt az ismeretet nem alkalmazza önmagára, bár ő maga sokkal bonyolultabb gépezet, mint bármelyik, amit feltalált. Téves elképzeléseket táplál önmagáról. Először is, nem ismeri fel, hogy ő tulajdonképpen gépezet.


Mit jelent az, hogy az ember gépezet?

Azt jelenti, hogy nincs önálló tette sem kifelé, sem befelé. Gépezet, amelyet külső befolyások és hatások lendítenek mozgásba. Külső hatások hozzák létre minden mozdulatát, tettét, érzelmét és gondolatát. Önmagában csak egy automata, előző tapasztalatok emlékeinek bizonyos készletével, és bizonyos mennyiségű tartalék energiával. Meg kell értenünk, hogy az ember semmit sem képes tenni. De ezt nem fogja fel, és meg van győződve arról, hogy képes tenni. Ez az első dolog, amit tévesen a sajátjának tart. Ezt nagyon világosan kell érteni. Az ember nem képes tenni. Minden, amiről azt hiszi, hogy teszi, valójában történik. Minden csak történik vele, pontosan úgy, ahogyan az esővel az esés vagy a hóval az olvadás.

Az angolban nincsenek személytelen igealakok, amelyeket emberi cselekedetekkel kapcsolatban használhatnánk. Így hát továbbra is azt fogjuk mondani, hogy az ember gondolkozik, olvas, ír, szeret, gyűlöl, háborúzni kezd, harcol és így tovább. Valójában mindez történik. Az ember nem képes mozogni, gondolkozni vagy beszélni önszántából. Marionettfigura, amelyet láthatatlan szálak ide-oda rángatnak. Ha ezt megérti, többet láthat magából, és akkor lehet, hogy a dolgok talán másnak mutatkoznak számára. De ha nem fogja fel, és nem érti meg teljes gépiességét, vagy ha nem akarja elfogadni ezt a tényt, akkor semmit sem tanulhat ezután, és a dolgok nem változhatnak meg számára.

Az ember gépezet, de nagyon különös gépezet. Olyan gépezet, amely megfelelő körülmények között és megfelelő eljárást alkalmazva láthatja, hogy gépezet, és miután teljesen megértette ezt, találhat módszert arra, hogy megszűnjön gépezet lenni.

Kövessen minket facebookon vagy youtube csatornánkon!

Szemezgessen életvezetéssel, egészséggel, testedzéssel kapcsolatos cikkeinkből!

További információk

Szerző

Ouspensky, P. D.

Állapot

Antikvár könyv, Új

Értékelések

Még nincsenek értékelések.

Csak bejelentkezett és a terméket már megvásárolt felhasználók írhatnak véleményt.

X