06-30-350-7040 (munkaidőben) info@lunarimpex.hu

 

Oly sok negativitás vesz minket körül a világon. Fontos, hogy megértsd, mennyire lényegesek az apróságok az életben és a napi kihatásuk a boldogságunk szintjére.

 

Íme 5 gyakorlati tipp, amiket már ma kipróbálhatsz!

  1. Ébredj korábban!

Nem kell a kakasokat keltened, de a megszokottnál korábban kelj ki az ágyból. Ha 30 perccel vagy akár egy órával korábban ébredsz fel, felfedezed, hogy még több időt van arra, hogy jól érezd magad a bőrödben.
Csinálj valamit, ami boldoggá tesz. Olvass könyvet, hallgasd a kedvenc zenéd, vagy igyál egy csésze kávét a teraszon. Akár rajzolhatsz, festhetsz, vagy kirakósozhatsz is. Ha konyhatündér vagy, készíthetsz valami finomságot későbbre. Míg néhányan, ha korábban felébrednek, egyből sietnek dolgozni, te használd ki ezt az időt, hogy olyat tegyél, amit élvezel. Hamar észre fogod venni, mennyivel boldogabb vagy, ha a napod így kezdődik.

  1. A „békát“ edd meg először

Van egy népszerű mondás Mark Twaintől, ami így szól: „Először edd meg a békát.“ A mondás veleje, hogy a nap elején azokat a feladatokat végezd el, amelyektől a legjobban tartasz. Mikor beérsz a munkahelyedre, kezdj intézz el egy „békás“ teendőt. Írhatsz jelentést, frissítheted a költségvetést, vagy előkészítheted a könyvelést. Bármi is legyen az, készítsd el ezt a munkát, és ez valószínűleg jelentősen javít majd a napi stressz-szinteden, mivel már nem tologatod a legrettenetesebb feladatot magad előtt.

  1. Kapcsold ki a híradót!

Bár sokan szeretnek leülni az esti híradó elé, miután hazaérnek a munkából, a valóság az, hogy nem sok boldogságot tartogatnak a hírek. Az egész háborúkról, terrorizmusról, természeti katasztrófákról és a politikai viszályokról szól. A hírekben megvitatott témák közül nagyon kevés annak az aránya, ami kézzel fogható hatást gyakorol a napodra. Tehát miért merülnél bele a negativitásba? Kapcsold ki a híradót, nézz helyette egy vígjátékot, játssz valamit, vagy olvass egy könyvet!

  1. Kedveskedj, bókolj!

A bókolásnak valami elképesztő ereje van. Miközben jól esik azoknak, akik kapják, a bókok osztója a legtöbb esetben még jobban érzi magát tőlük. Amikor előtérbe helyezed, hogy bókolj másoknak, akkor kevesebb időd marad magaddal foglalkozni, és több arra, hogy észrevedd a csodálatos dolgokat körülötted. És mikor végre felnyílik a szemed, és elkezdesz pozitívan gondolkodni, észreveszed hogy milyen sok jó dolog történik valójában.

  1. Irány a szabadba!

Hány órát töltesz a négy fal között? Nos, az időnk 90 százalékát zárt helyeken töltjük. Ez elég lehangoló! A Harvard Egészségügyi Hírlevelében közzétett kutatás szerint, a szabadban eltöltött idő kézzel fogható hatást gyakorolhat a boldogság általános szintjére. A fény növeli az emberek jó kedvét, és általában több a fény kint a szabadban, mint bent. Kimutatták, hogy a fizikai aktivitás segíti az embereket a felüdülésben, és kikapcsolódásban, tehát ha kint a szabadban a henyélést aktív mozgásra cseréljük, annak vidámság lesz a jutalma.

 

Fedezd fel a boldogabb Önmagad!

Mindannyiunknak jogunk van boldognak lenni. Néhányunk természetes vidámsággal született. Az emberek milliói számára azonban a boldogság olyan, mintha egy megfoghatatlan, mélyen a felszín alá rejtett dolog lenne. A jó hírünk az, hogy ha pozitív szokásokat alakítasz ki, és a negatívakat kiküszöbölöd az életedből, egyre boldogabb napokat élvezhetsz – minden nap!

 

A Gyakorlat

X